mandag 15. september 2008

Gjenbruk handlenett

For noen uker siden fant jeg et linhåndkle med morsomt mønster på secondhand. Det er nok et minne fra Steward Island. I hverfall sto det det trykt nederst. Nå har det blitt et handlenett. Materialkostnader 5 SEK + litt garn til symaskinen. For at nettet ikke skulle bli for lite, så laget jeg bare en hank av håndkleet, og så tok jeg et mønstret stoff av lignende kvalitet til den andre hanken.

Det hendte noe trist i helgen, så jeg har nå sydd for i heklevesken. Min eneste heklenål i nr 3,5, som var i bruk falt ut gjennom vesken. Det betydde to timer uten håndarbeid sittende stille på auksjon. Og så får jeg ikke fullført det pågående prosjektet. Nå må det handles heklenåler. Foret er sydd i bomullsstoff fra IKEA, og på den ene siden laget jeg to dype lommer.

1 kommentar:

Hobbymegher sa...

Så kjekt handlenett! Kjipt å miste heklenåla, når man hadde den i bruk...!