torsdag 19. februar 2009

Prøvelapper

Jeg skal lage sjal til tre brudepiker og har kjøpt spesielt garn til formålet. Garnet er Rowan Damask Serpentine. Garnet består av 57 % viscose, 22 % lin og 21 % akryl. Det sto anbefalt strikkepinne nr 4, men på heklenål måtte jeg opp i 6 mm. Jeg hadde tenkt å lage englemaskesjal, men knutene bare gle opp når jeg skulle stikke heklenålen igjennom, så det ble ikke noe fint, så nå har jeg to prøvelapper. Det første er en mønstertest med Evas shawl:



Neste forsøk er Muffins halstørkle. Jeg synes det Muffins halstørkle ser ut til å bli best. Jeg tar gjerne imot kommentarer om hva som blir best. Brudepikene skal ha det utenpå ermeløse ublekte hvite silkekjoler.




1 kommentar:

AnitaK sa...

Jeg stemmer for Mufiin jeg, selv om begge lappene dine ble pene :)