søndag 21. mars 2010

Skjerf med blomster

Svigerinnen ønsket seg et skjerf med blomster, så da tenkte jeg at jeg kunne lage det, men det gikk ikke helt som jeg hadde tenkt. Da jeg fant farger som passet, så ble blomstene mye mindre enn mønsteret tilsa, og så ble jeg liksom ikke helt enig med meg selv hvordan jeg skulle løse det.



Tilslutt ga jeg opp prosjektet på bildet over og begynte på nytt med dobbelt garn. Det ble mye bedre. Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre med de små blomstene, men det kan hende de blir forvandlet til dukkeskjerf.

Her er det ferdige skjerfet fotografert på et kuskinn. Jeg laget det lenger enn mønsteret tilsa, for jeg syntes det ble veldig kort. Mønsteret finner du her.


Jeg har brukt ulike garn i alpakka, merino, akryl, lin, viscose og bomull. Alle mye og gode. heklenål 9 og 10 mm.


Her har jeg hengt skjerfet over en skinnstol. Nå er skjerfet sendt og jeg håper at svigerinnen kan få litt glede av det selv om vinteren er på hell for i år.


Ingen kommentarer: