tirsdag 16. mars 2010

Skjerf i førgarn

Jeg fant herlig førgarn på bruktbutikken og bestemte meg for å lage et godt skjerf til meg selv. Jeg synes det er så godt med garn som ikke er spunnet. Det blir utrolig mykt, selv om ullen i seg ikke er av den mykeste.

Dette førgarnet heter Lambi og er laget av svensk gotlandsull, et svensk hemslöydsprodukt fra Bergå. Jeg er overrasket over at man har valgt å bruke gotlandsull, for den rasen brukes i veldig stor grad til skinnproduksjon på grunn av den spesielle glansen og lokken på ullen, og det var ikke kjent for meg at man også har spesialisert seg på andre produkter fra rasen.

Uansett er jeg vedig godt fornøyd med mitt skjerf som er heklet med 7 mm heklenål og samme mønster som et tidligere skjerf. Skjerfet ble så langt som jeg hadde materiale 188 cm. Bredden er 20 cm.

Ingen kommentarer: