tirsdag 12. august 2008

Heklede firkanter i bomull

I sommer har jeg heklet litt firkanter. Jeg har ikke bestemt meg for hva det skal bli ennå. Hittils har det blitt 7 av et slag,...


...8 av et slag...


...og 6 av et slag.



Alle er ca 11 x 11 cm, og heklet med heklenål på 2 mm. De ensfargede vet jeg er Solberg mercerisert 12-3, så der har jeg brukt veldig tykk heklenål til garnet. Det melerte garnet er ca. like tynt, men jeg vet ikke noe mer om det. I neste innlegg skal du få se enda flere firkanter har jeg tenkt, for jeg har heklet i ull også i sommervarmen. Glemte å si at mønsteret på den siste har jeg funnet på Lunamon sin blogg. De andre har jeg bare laget etter eget hode.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tusen tusen takk for en flott pakkesang med knapper.... stor takke gave blir laget i dag.... STOR klem til deg for at du e så snille *klem*

og du ... de gryteklutene dine er utrolig flote og kreativt laget da... er skikklig imponert her jeg sitter jeg !

Anonym sa...

Masse man kan lage med lapper da!:-D Teppe så klar, og putevar, men også jakke, kåpe, genser, bukse(?) og...ja hva vet jeg!!:-D

Blir kjempespennende å se hva dine blir:-)

amylin sa...

Gleder meg til å se hva du bestemmer deg for.

Unknown sa...

Flotte lapper, og jeg gleder meg til og se hva det blir.
De gryteklutene dine lenger nede var råtøffe.
Ha en fin kveld/natt :-)