lørdag 30. august 2008

Heklet nett

Nå har jeg heklet et nett, men det er ikke så praktisk som handlenett, mer passe stort for minstemann å ha en ball og litt utstyr når han skal i lekeparken.



Garnet jeg brukte er helt merkelig. Jeg får assosiasjoner til bast, men samtidig er det mer som myk plastpose. Det heter pingouin style raphia og inneholder 53 % polypropylen og 47 % polyester, så plastaktig er det.


Her er et bilde av boken jeg heklet fra. På engelsk heter boken Simple crochet. Jeg hadde annet garnvalg enn mønsteret, men det var foreslått mye ulikt og med beskjed om å bruke passende heklenål, så det hadde ingen betydning. Jeg ville imidlertid hatt ca 10 omganger mer, for det var passe i bunnen og på toppen, men hadde ikke plass til så mye mer enn en fotball. Jeg lager ofte en egen vri på de mønster jeg bruker, men denne gangen var meningen å lage noe til Bruk boken-alongen, og da holdt jeg meg til mønsteret. Resultatet blir at nettet blir til leker, og ikke til meg som jeg først hadde tenkt.


1 kommentar:

Anonym sa...

Stillig veske.
Den boken har jeg og men enda ikke heklet noe fra den.
Burde begynne og være flinkere og bruke bøkerene jeg har.
Ha en fin helg.