onsdag 9. juli 2008

Sydd handlenett

Det har blitt sydd litt mer idag: Handlenett. Det ble litt mer styr enn nødvendig for jeg prøvde ut ulike føtter på symaskinen samtidig og så kom jeg på at jeg skulle lage en lomme. Den ble med to rom, der det ene passer bra til mobilen, bortsett fra at den ikke er så trygg der, da. Lommetyver skulle lett få tak i den der, ble jeg påminnet. Ved festet av hankene sydde jeg litt ekstra i kryss for forsterkning. Det er ikke mindre enn 11 lag stoff der. Stoffet er kjøpt på IKEA. Mønsteret jeg tok utgangspunkt i var dette: http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?id=3403.


Størrelsen har jeg litt problemer med å bedømme om ble bra eller ikke. Tre 2 liters brusflasker vingla fram og tilbake i det og det ble litt for trangt for 4. Så at bunnen hadde perfekt dybde for en liters tetrapak-kartonger.


4 kommentarer:

textil sa...

Det ble jo veldig fint!
Morsomt å se at du har kommet i gang med den nye symaskinen!

Anonym sa...

Så fint! Sett en trykknapp i lommen du, så blir den trygg.

Mångsysslare sa...

Takk for tipset, lise.

Hønehuset sa...

Det var en fin veske.