mandag 21. januar 2008

Heklet veske av vevgarn


Dette er høstens store prosjekt som er en STOR veske (40 x 50 cm + skulderrem), som jeg tenkte før jeg laget at skulle kunne romme ringperm og litt til når jeg skal ut på noe, men den ble litt større enn jeg hadde tenkt. Hadde også tenkt at jeg skulle lage noen rom innvendig, men det har jeg gitt opp. Lager nok heller en liten veske til mobil og annet. Det får jo god plass i veska. Vesken er laget av arvet garn som er kjøpt inn til billedvev. Jeg heklet vesken etter eget hode og med 3 tråder vevgarn der jeg byttet farge hver gang jeg brukte opp en garnrest. Det er brukt heklenål nr. 7. Vesken er vasket to ganger på 60 grader etter den var ferdig i håp om at den skulle toves og bli mindre, men tovingseffekten var liten. Den dro seg sammen så man ikke ser igjennom, men den ble ikke nevneverdig mindre.



I kveld har jeg klippet vekk alle løse trådender, børstet opp ullen og brodert på blomster med rester av vevgarn.

7 kommentarer:

Teraks sa...

VAKKER!!!!! Skulle gjerne visst HVOR stor den er?? Ser "akkurat passe ut" spør du meg ;O)

Mångsysslare sa...

Den er 40 x 50 cm og veier nesten 700 g.

Anonym sa...

Det var en nydelig veske! Likte fargene kjempegodt, og syns blomstene utgjorde en veldig fin detalj. Så flink du er! :)

Willewira sa...

Vilken fin väska! Du är så flitig!!
Jag tror jag får gå kurs hos dig snart...

Ha det så gott, vi hörs!
/ Kram Willewira

Anonym sa...

Hei
Skal vi campere sammen på Gardemoentreffet vi da.Håper det er greit for deg.Skal jeg ta ansvar for rommet.
Gleder meg veldig til dette treffet.
Lekker veske.Flott med blomster på.

Mångsysslare sa...

grethekristin, det blir spennende med Gardemoen. Ser frem imot det. Du får gjerne ta ansvar. Tipper de foretrekker norske opplysninger på den ansvarlige.

Gøy at så mange titter innom! Snart skal jeg komme så langt som å ta frem fotoapparatet igjen. Har noe liggende som jeg skulle dokumentert og vist fram.

Anonym sa...

Den var vel fiiin! Likte fargene utrolig godt og veldig bra med de smaa blomstene paa!