lørdag 12. januar 2008

Siste innlegg om skinn for denne gangen

Jeg tenkte jeg skulle vise deg forskjellen på finull og et blandingsskinn med gute-leichester for at du skal se hvor ulike de kan være i glans og struktur.



Til venstre er blandingsskinnet og finullsskinnet til høyre.



Jeg håper du kan se på detaljbildet hvor ulike skinnene er. Da blir det også lettere å forstå at de har ulike bruksområder. Skinnet til venstre kan gjerne brukes til matte eller dekor i stol eller sofa, mens finullsskinnet vil se litt kjedelig ut der. Derimot er det perfekt et sted der utseende ikke er like viktig som den varmende effekten. Det skinnet er fra et eldre dyr, så skinnet er tykkere og derfor er det mer stabilt, hvilket gjør at det ikke glir ned hvis man legger det i et bilsete. Skinnet til venstre vil gli ned fra en stol eller et bilsete, så det må ligge over kanten til pynt heller enn i setet.


Her er et bilde av alle skinnene vi har nå, liggende i en stor haug. Et slikt bilde sier ikke mye, hverken om mengde eller kvalitet. Vil du vite mer om skinnene, så les mine tidligere innlegg eller ta kontakt med meg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Her var det masse interessant info om skinn!:-D
Må si jeg synes jeg ser størst forskjell på dem på det øverste bildet jeg da, men jeg er jo ikke akkurat trent saueskinnsobservatør heller da...