tirsdag 15. januar 2008

Sjal i englemasker i mohair


To nøster av dette garnet arvet jeg. Det var rester etter en genser som ble strikket av min mor på 80-tallet. Jeg synes aldri at genseren var noe særlig, men mens jeg har heklet har jeg blitt mer og mer glad i fargeskiftningene. Jeg synes ikke det ble like fint på genseren, for der ble det så mye smale striper med ulike farger hit og dit. Kan dessverre ikke vise hva jeg mener, for genseren gikk til hjelpesending for et par år siden.


Her er sjalet. Jeg har ikke festet tråden ennå, og så har jeg laget en liten blomst til å ha på en lukkenål. Den mangler også trådfeste og lukkenålen. Sjalet har på grunn av englemaskene ikke like smale striper som genseren hadde og noen steder blir det faktisk felt med samme farge.

Detaljbilde av de ulike fargene.

2 kommentarer:

Willewira sa...

Hej du mångsysslare!! :-)

Hur hinner du göra alla fina sjalar? Vad hittar du den tiden? Visa mig!!

Moccakoppar till glöggen - det var ett bra tips du gav. Har jag inte tänkt på, men du har så rätt, det är perfekt.

Du har också rätt i att man ska vara försiktig med personliga bilder. Verkligen! Tyckte väl att de jag satt in var OK, men man vet ju aldrig...
Därav min försiktighet att sätta ut namn och ort där vi bor. Vill man ha direkt kontakt med mig får man skicka mejl.

Sköt om dig! Vi hörs av nästa tisdag, kanske? Om inte förr på bloggen...

Sov gott
/Willewira

Mångsysslare sa...

Dette gikk fort! Satt med det mens jeg tok min vanlige surferunde noen kvelder, og så var det plutselig ferdig. Mye dødtid mens man venter på at sidene skal komme fram, vet du. Kom på at jeg har glemt å ta bilde av et skjerf jeg laget i jula. Og så er det noen gardiner jeg skal ta bilde av og legge ut oppdatering etter justering. Nå har jeg tenkt å begynne på Stitch-motivene, så jeg får det klart, dvs. når minstemann sover.